|
ממונה על תלונות הציבור |
עפ"י הוראות חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), תשס"ח-2008 (להלן החוק), הממונה מהווה כתובת לכל אדם המבקש להגיש תלונה על העירייה והגופים הנתונים לביקורת מבקר העירייה (להוציא את תאגיד המים הפועל מכוח חוק תאגידי מים וביוב התשס"א-2001, הקובע כי הוראות פקודת העיריות לא תחול עליו).
הממונה מברר תלונות פרטניות על מנת לפתור בעיות במסגרת היחסים בין הציבור הרחב לבין העירייה והגופים העירוניים המבוקרים, שמירת זכויותיו וקבלת שירות יעיל ואיכותי. החוק מסדיר את תהליך הטיפול בתלונות ונותן לממונה סמכויות לצורך ביצוע תפקידו. החוק מחייב כל רשות מקומית למנות ממונה וקובע הסדרים למינויו ולפעילותו, לרבות עצמאותו במילוי תפקידו, חובת הסודיות, אופן הגשת התלונה, תלונות שאין לבררן, דרכי בירור התלונה, תוצאות הבירור, הגשת דוח שנתי לראש העירייה ולמועצה על פעילותו ועוד.
במסגרת החוק כל אדם רשאי להגיש תלונה על הרשות המקומית ומוסדותיה, על עובדיה ועל נושאי משרה בה וכן על כל גוף עירוני מבוקר בעניינים הנוגעים למילוי תפקידם. הגשת התלונה תציין את:
הממונה אינו הכתובת ראשונה למתלונן ואינו מהווה תחליף לממלאי התפקידים השונים באשר לאחריותם בנושאים עליהם מופקדים. הממונה מברר את התלונה לאחר שהמתלונן פנה תחילה לגורמים המוסמכים בעירייה ו/או לגוף העירוני המבוקר ולא נענה או הטיפול אינו לשביעות רצונו.
4. במהלך השנה התקבלו 52 תלונות אצל הממונה על תלונות הציבור, מהם 31 לא מוצדקות, התלונות נסבו בעיקר על מפגעי רעש, מפגעים סביבתיים, הליכי גביה, והליכי רישוי, ומכיוון שהממונה מכהן גם כמבקר הרשות, אזי נמסרו המלצות לקידום ושיפור הליכים.
|