• גודל פונט
  • גוונים וקונטרסט
106 08-9383838
עיריית נס ציונה בגוגל עיריית נס ציונה בפייסבוק עיריית נס ציונה ביוטיוב
EN

המרכז לגישור והידברות בקהילה

מנהלת: נילי עטרי וקאר - עו"ד, עו"ס ומגשרת

טל': 08-9380558, 08-6227111
פקס: 08-9389050

כתובת: השריון 9, נס ציונה

כתובת למשלוח מכתבים: הבנים 9, נס ציונה

דואר אלקטרוני:  intake.nz@gmail.com ; gishur.nzc@gmail.com

 

 

המרכז לגישור והידברות

אצלנו אין מנצחים ומפסידים- בגישור כולם מרוויחים 


  
מי אנחנו?

 

המרכז לגישור ולהידברות בקהילה הוקם הודות לשיתוף פעולה בין עיריית נס-ציונה (אגף הרווחה) וחברת HP אינדיגו (חברה תומכת קהילה).

מרכז הגישור נותן שירותי גישור והידברות לתושבי נס-ציונה וכן יוזם ומפעיל תהליכים בקהילה לקידום המודעות לגישור ולערכיו (סבלנות, כבוד הדדי ותקשורת לא אלימה).
 
במרכז פועלים כ-25 מגשרים, בעלי הסמכה מקצועית, הכשרות מתאימות וניסיון רב בגישור. המגשרים מעניקים שרות מקצועי ואמין ומסייעים לצדדים לסיים את המחלוקות ביניהם ביעילות ובדיסקרטיות, תוך חיסכון בזמן ובכסף.

השירות ניתן כשירות לתושבי נס ציונה והינו ללא עלות

 

מהו גישור?

  • הגישור הינו דרך ליישוב סכסוכים בהסכמה הדדית בין הצדדים המעורבים.
  • הגישור מבוסס על דיאלוג והידברות בין הצדדים בהנחיית מגשרים מקצועיים ומנוסים.
  • הצדדים הם אלה שמחליטים על הפתרון הטוב ביותר בעבורם ולטובתם.
  • המגשר הינו אדם ניטרלי, שאינו צד לסכסוך, ותפקידו לסייע לצדדים להגיע להסכם הוגן המקובל עליהם.
  • כל צד רשאי להפסיק את הליך הגישור בכל עת ובהודעה לצד השני.
  • ההליך הינו חסוי וסודי ולא ניתן לעשות בו שימוש בהליכים משפטיים או אחרים.

מטרת הליך הגישור:


לסייע לצדדים להגיע יחדיו לפתרון יצירתי ומוסכם שבו כל הצדדים מרוויחים.

 

יתרונות הגישור:

  • הליך וולונטרי, הנעשה מרצונם החופשי של הצדדים ובהסכמתם.
  • שירות זמין ונגיש.
  • הליך מיידי, חוסך זמן וכסף.
  • התחייבות מוחלטת של כל המשתתפים בגישור לסודיות ולפרטיות.
  • יישוב הסכסוך באמצעות גישור מאפשר מערכת יחסים חיובית בין הצדדים גם לאחר סיומו.

פתרון סכסוכים באמצעות הליך גישור מתקיים במגוון תחומים:

  • שכנים    
  • עסקים
  • תכנון ובנייה   
  • צרכנות 
  • בין הרשות לפרט               
  • מערכת החינוך
  • יחסי עבודה   
  • ענייני משפחה 

עלות:

 

שירותי מרכז הגישור ניתנים לתושבי נס ציונה בתשלום סמלי.

 
סיפורי מקרה:


להלן מס' דוגמאות להליכי גישור שהתנהלו במרכז והסתיימו בהסדר:

  • למרכז הגישור פנו 3 ראשי וועדים של 3 בניינים בנוגע למחלוקת בניהם בעניין אופן תשלום מיסים עבור שימוש שעושים דיירי הבניינים בשטח המשותף. לאחר ישיבת גישור אחת במרכז הגישור בה נכחו נציגי הבניינים, הצדדים הגיעו להסדר המקובל על כולם, בעזרת מגשרי המרכז שהובילו את הצדדים להסדר יצירתי, בדבר אופן התשלום והחלק היחסי בו נושא כל צד להליך. הצדדים יצאו מרוצים מההליך ובכך הגיעה לסיומה מחלוקת ארוכה.
  • למרכז הופנה סכסוך ארוך ומתמשך בין שכנים בעניין טענות הדדיות על רעש ומטרד, שהסלים לכדי פנייה למשטרה. לאחר פגישה אחת במהלכה שמעו המגשרים את הצדדים וטענותיהם והעלו אפשרויות לפתרון המחלוקות, הגיעו הצדדים להסדר וקבעו ערוצי תקשורת בניהם שתאפשר לשני הצדדים איכות חיים טובה ושקטה. בהתאם לנכונות ורצון הצדדים נקבעה להם פגישת גישור נוספת לסיוע בהמשך הליך ההדברות. 
  • תושב העיר פנה למרכז הגישור שיסייע לו בהסדר של מחלוקת בינו לבין חב' הביטוח באשר לסכום הפיצוי המגיע לו, אם בכלל. לאחר פגישת גישור בה נכחו נציגי החברה ותושב העיר, הגיעו הצדדים להסדר בעניין סכום הפיצוי ואופן תשלומו. הליך הגישור אפשר לצדדים להגיע לפתרון מוסכם ויצירתי וחשוב מכל- מנע מהסכסוך להתגלגל לפתחו של בית המשפט, הכרוך בעלויות, השקעת זמן רב ומשאבים רגשיים. 

          

 

עבור לתוכן העמוד